Bitartekariaren dekalogoa
Bitartekaria oso profesional FINA da (irmoa, inpartziala, neutrala eta objetiboa). Ezaugarri horiei komunikaziorako eta behaketarako gaitasunak gehitzen badizkiegu eta beste pertsona baten sentimenduetan parte hartze afektiboa, hau da, haien enpatia, bitartekariaren “aztarna pertsonala” lortuko dugu, batzuk besteetatik bereizten dituena
Jeff Bezos-i, Amazon-en sortzaileari, egozten zaio “Zure aztarna pertsonala hor ez dagoenean zuri buruz esaten dutena da”.
Hamar lerro maisu hauek (Dekalogoan) bideratzen dute gure bitartekaritza prozesuetan esku hartzea:
1.- Zintzotasuna eta erantzukizuna
2.- Konfiantza eta enpatia
3.- Tolerantzia eta errespetua
4.- Diskrezioa eta malgutasuna
5.- Inpartzialtasuna eta neutralitatea
6.- Plangintza ona
7.- Dedikazioa eta ahalegina
8.- Konstantzia eta pazientzia
9.- Etengabeko bilakaera
… zerk ematen digu …
10.- Lanbide esperientzia eta heldutasuna